Ostatnie imprezy targowe w Polsce odbyły się na początku października ubiegłego roku. Od tego czasu pawilony stoją puste, ewentualnie służą za szpitale tymczasowe. Szpitale mają być wkrótce likwidowane, a pawilony znów staną się miejscem biznesowych i towarzyskich spotkań.
Back 2 Business – to hasło kampanii organizowanej przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, Komitet Obrony Branży Targowej.

 

- Niecierpliwie czekamy na ponowną możliwość organizowania targów i eventów – komentuje Tomasz Kobierski, prezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego i prezes zarządu Grupy MTP. – Na imprezy czekają też niecierpliwie nasi wystawcy i partnerzy. Wiele branż nie może się obyć bez targów, bo to właśnie na nich można przetestować i porównać produkty i oferty – od maszyn po produkty spożywcze – dodaje.

 

To na targach bowiem, w stosunkowo krótkim czasie, jest możliwość odbycia wielu spotkań
z potencjalnymi dystrybutorami i sprzedawcami z całego świata, nawiązania współpracy
i wartościowych kontaktów biznesowych. To targi służą premierom produktowym, nowym technologiom i zapoznaniu się z nimi. Pozwalają śledzić trendy, wypatrzeć innowacje, zweryfikować swoją pozycję na tle konkurencji. Udział w targach to także możliwość zdobycia bezcennej wiedzy i promocja firmy.
Dlatego targi staną się jednym z najbardziej skutecznych narzędzi ożywienia polskiej gospodarki po pandemii.

 

- Targi to także wydarzenia bezpieczne – przekonuje Grażyna Grabowska, wiceprezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego, prezes zarządu Targi w Krakowie – Ich organizatorzy już w ubiegłym roku sprawnie wdrożyli i przetestowali wszelkie procedury mające zapewnić bezpieczeństwo epidemiczne wystawców i gości.

 

Branża targowa wciąż jednak czeka na zielone światło od rządu. Jako, że to również kolor nadziei – na zielono 2 czerwca o godz. 21:00 podświetlone zostaną budynki targowe, a także obiekty koncertowe i eventowe m.in. w Poznaniu, Lublinie, Kielcach, Krakowie czy Gdańsku. 2 czerwca to data nieprzypadkowa. Tego dnia na świecie obchodzony jest Global Exhibitions Day, którego celem jest przypomnienie, jak ważną rolę pełnią targi i towarzyszące im kongresy, eventy i wydarzenia kulturalne, dla światowej gospodarki.